Saturday, July 24, 2010

Gamle nøkler & Fuglebur

Jeg har begynt å få en ganske stor samling av gamle nøkler. Jeg elsker disse nøklene, store og små... de har alle en historie. Hvilken dører åpnet de? Hvor leder de henn? Hvem har holdt rundt de og spart på de alle disse årene?
Mange va nøklene vet jeg hvor hører hjemme, men de fleste har en svunnen fortid. De har flyttet på seg utallige ganger, jeg har hatt de i en bolle, på ett fat, her og der. Men de har liksom aldri fått en fast plass... Jeg hadde tenkt å henge de opp på veggen, men da jeg skulle til å gjøre dette fikk jeg plutselig en helt annen idè.... jeg hang de de opp under fugleburet mitt :) Og det ble faktisk innmari stilig!!! Jeg har mange fler, men syns ikke jeg kunne henge opp ALLE :) Ble litt for mye...

De har så vakker farge! Perfekt patina etter mange mange år med polering fra ivrige hender! Og hvorfor smykker vi ut nøklene våre lenger? Sukk.... ALT var gjort så mye penere før... Med så mye omtanke!
I dag skinner sola i Tukudalen, jeg håper det er likedann imorgen, da skal søsteren feires :) Med grilling & kake!
Ha en aldeles strålende helg!

No comments: